Peasponsorid
2019
13. september 2019
Vaata, õpi ja tee paremini - nii rekordid sünnivadki
06. september 2019
Tagaajaja roll on samuti motiveeriv 
14. august 2019
Pulsinäitajate järgi ma justkui ei spordiks
01. august 2019
Austria 5-kordne ultratriatlon: ootamatustele kaotatud maailmarekord
08. juuli 2019
Mina teen üksi, teie kambaga: registreeri tiim ja läbi 40 täispikka triatloni
04. juuli 2019
50 572 vigastustevaba jooksukilomeetrit
28. juuni 2019
2-kordse ultratriatloni maagiliseks piiriks on 19 tundi
14. juuni 2019
Minu uus võimalus maailmarekordi rajal
06. juuni 2019
Puhanuna ma ultratriatloni starti ei lähe
28. mai 2019
Rohkete ületundidega töönädalad seljatatud. Valmis võistlema.
17. mai 2019
Minu uus abimees
12. mai 2019
Ultradistantside kõrvalt kiirust püüdes
29. aprill 2019
Varasemat kopeerides naljalt uuele tasemele ei jõua
22. aprill 2019
Mitmekülgsusest lõigatud kasu 
12. aprill 2019
Nii see juhtuski...
08. aprill 2019
Pulsi-, kiirus- ja kaalunumbrid uutes kõrgustes
01. aprill 2019
Ultradistantsid ei surma kiirust
18. jaanuar 2019
Kas haigus nullib vormi?
16. jaanuar 2019
Tagasi 20-kordse ultratriatloni rajal
2018
2017
2016
2015
2014
Kõik postitused
13. september 2019

Vaata, õpi ja tee paremini - nii rekordid sünnivadki

Leedu võistlus oli osa 40-kordse ultratriatloni ettevalmistusest, mistõttu oli mu eesmärk jooks võimalikult muretult ja lihaseid säästvalt läbida. See plaan õnnestus hästi. Neljandal päeval pärast võistlust alustasin uuesti treeningutega ning juba viiendal päeval alustasin jooksutrennidega. Kui esimesed jooksud olid rahulikud ja tavapärasest ca paarkümmend lööki kõrgema keskmise pulsiga, siis nädalaga kiirused ja pulss normaliseerusid. Näiteks eilse 19 km pikkuse rahuliku jooksu keskmine kiirus oli juba tõusnud 4:07 min:sek/km kohta.

Foto: Atraks Lietuva Facebook page


Fakte Leedu ultratriatloni viimase ala (84.4 km jooksu) kohta:

  • jooksu brutoaeg oli 7:06:36 (sisaldab ka ühte WC peatust ning ca 10-15 sekundilisi lühiseisakuid toidu manustamiseks);

  • Garmini kella andmetel oli jooksu netoajaks 6:59:10;

  • esimesed 10 km jooksin ajaga 44:57, esimese poolmaratoni aeg oli 1:38:10 ning esimese maratoni läbisin ajaga 3:28:47;

  • kogu jooksu keskmine pulss oli 123 lööki minutis;

  • jooksmisel kasutasin Saucony A-type 8 jooksususse.


Juunis, pärast Emsdettenis 2-kordse ultratriatloni maailmarekordi püstitamist, kirjutasin sulle blogis, et kiirel rajal ja heade ilmaoludega on võimalik maailmarekord viia alla 19-tunni piiri. Nii ka läks - Leedu ultratriatloni võistlustrass on kiire ning ilm oli ideaalilähedane. Seekord oli uue rekordi autoriks aga taas poolakas Robert Karas. Minu puhul ei olnud see Leedu võistluse puhul isegi mõeldav. Kahe- ja kolmekordse ultratriatloni maailmarekordid on ülivõimsad ning ühe hooaja (s.t. ca kolme kuu) sees ei ole võimalik seda kahel korral ületada. Ennekõike eeldab see seda, et tegemist peab olema hooaja esimese ja peamise ultravõistlusega. Lisaks peab ka ilmaga õnne olema. 

Maailmarekordist ilmajäämine mind kurvaks ei tee. Vastupidi, see tõstis mu motiveeritust veelgi. Kellegi teise poolt seatud latti on vaimselt lihtsam püüda, kui üritada enda nimel olevat rekordit alistada. 

Minu jaoks on väga oluline, et sain taaskord olla uue maailmarekordi sünni juures. Nüüd ma tean täpselt, kuidas ja mida on vaja edaspidi toimetada. Täpselt nagu kaks aastat tagasi, mil Robert esimest korda 2-kordse ultratriatloni maailmarekordit uuendas. Just selle oma silmaga nägemine tagas selles, et suutsin tänavu seda Emsdettenis ületada.

Foto: Atraks Lietuva Facebook page

Mis järgmiseks?

Esmaspäeval alustan ma kaheksa päeva kestvat autoreisi Kanaaridele. Fuerteventurale jõuan 23. septembril ning siis jääb mul aega neli päeva, et end valmis seada 40-päevaseks sportimiseks.