Peasponsor
2020
17. juuli 2020
Mida ma söön, et ära ei väsi?
13. juuli 2020
20 maratoni 20 järjestikkuse päevaga - numbrid ja statistika
13. juuli 2020
20 marathons in 20 days under 3 hours - numbers and statistics
10. juuli 2020
Jooksumaratonide väljakutse ennustusmängud on avatud
01. juuli 2020
#challengeratasepp vol 3 - 20 maratoni 20 päevaga
08. juuni 2020
Ka treeningutel tuleb end proovile panna - 34 km jooksu päevas ja nii 59 päeva järjest
26. mai 2020
Jooksumaht kulutab tossud vähem kui kuuga
07. veebruar 2020
Füüsis taastub imeväel, vaim vajab väljapuhkamiseks palju rohkem aega
15. jaanuar 2020
1350 tundi sportimist viis keha ja vaimu uuele tasemele
2019
2018
2017
2016
2015
2014
Kõik postitused
17. juuli 2020

Mida ma söön, et ära ei väsi?

Alates 2013. aastat olen ma toitumispäevikut pidanud. Ennekõike toitumispäevik annab vastuse, kuidas mu keha on võimeline nii kiiresti taastuma. Käimasoleva katsumuse, 20 maratoni 20 järjestikkuse päeva jooksul, juures meeldib mulle see, et mul jääb aega endale toitu valmistada. Erinevalt ultratriatlonitest, kus kogu mu aeg ja tähelepanu kulub sportimisele.

Allpoolt võid lugeda, milline oli mu maratonijooksude katsumuse kolmanda päeva menüü.
Hommikusöök 
  • täistera kaerahelbepudru (sisaldas vesi, kaerahelbeid 106g, meresool 5g, sojapiim 63g, mesi 13g, kaneel 2g, banaan 58g, agaavisiirup 10g) + külmutatud mustikad 66g + astelpajumarjad 30g + vaarikad 38g + chia seemned 10g, kooritud kanepiseemned 11g, mooniseemned 4g + seedermänniseemned 15g;
  • tass kohvi 14g mee ja 10g taimse kohvikoorega;
  • mahe roosuhkruga mahe ingver 23g, India pähkel 16g, Kreeka pähkel 16g ja rosinad 11g

Veidi hiljem
  • kirsimaitseline Activia jogurt 120g + mahe toorkakaooad 17g
  • näkileib 12g + maapähklivõi 14g

Enne jooksu (rattasõidu ajal) 
  • 1 Enervit geel (kofeiiniga) + 2 soolakapslit, 0.75l Vichy Vitamin vett

Maratonijooksu ajal (lisaks veele) 
  • 0.75l Vichy Vitamin vett, 0.5l colat, 5 Enervit soolakapslit

Kohe pärast finišit  
  • 60g-st Bufferi taastusjoogipulbrist spordijooki (sh sojapiima 250g), kuivatatud viigimarjad 83g, 0.5l colat

20 min hiljem
  • 0.5l colat, 0.75l Vichy Vitamin vett
  • kodune pilaff köögiviljadega 380g (pruun riis, metsik riis; punased, pruunid ja Dahl läätsed, porgand, kuivatatud hernes, meresool, valge paprika, punane ja kollane paprika, muskaatpähkel, balsamico, tofu köömnetega, tomat, Alpro toidukoor, sidrunipipar)
  • Pai kiivi-mango maitseline mitmeviljasmuuti 280ml
  • kuivatatud datlid 62g

1 tund hiljem
  • pistaatsiapähklid 15g, goji marjad 15g, makadaamiapähklid 25g
  • tass kohvi 14g mee ja 10g taimse kohvikoorega

Õhtusöök
  • eelkirjeldatud pilaff köögiviljadega 275g
  • kodune seemneleib 69g (sisaldas: täistera rukkijahu, kõrvitsaseemned, linaseemned, päevalilleseemned, kooritud kanepiseemned, koorimata kanepiseemned, agaavisiirup, linaseemnejahu, juuretis, meresool, natukene võid, vesi) + värske avokaado meresoolaga 80g
  • peedikotletid 206g (Vegan toode) + Alpro hapendatud sojavalmistis kookosega 77g
  • näkileib 18g + maapähklivõi 16g
Hiljem
  • Alpro mangomaitseline sojajogurt 125g + mahe toorkakaooad 15g

Veel veidi hiljem
  • Tass hibiskuse teed 14g meega + Kalevi pähklite ja seemnetega batoon natukese tumeda šokolaadiga 40g

Enne magamaminekut

  • 30g-st Bufferi taastusjoogipulbrist taastusjooki (sh sojapiima 102g)